Latihan Korporat Back to Basics Teambuilding


BACK TO BASICS : CORPORATE TEAMBUILDING TRAINING 

Back to Basics Professional Training































Back to Basics adalah modul latihan profesional, tumpuan kepada pembangunan kognitif dan psiko motor sama ada secara organisasi mahupun individu. Pendekatan ini dijalankan secara berfokus kepada aktiviti peningkatan keilmuan dan penjanaan kesedaran bersama barisan pengalaman Akademi Azzahra.
.

Modul Latihan Korporat (Kembali Kepada Fitrah):

  • PREMIS PEMIKIRAN JATIDIRI
  • PREMIS PEKERJAAN DAN KEWANGAN
  • PREMIS KEHIDUPAN SOSIAL
  • PREMIS KEPIMPINAN ORGANISASI
  • PREMIS KEJAYAAN
.
KEMBALI KEPADA FITRAH merangkumi aspek emosi, spiritual, intelektual, dan fizikal setelah kami mendapati kebanyakan peserta akan kembali kepada tingkahlaku atau tabiat lama, khususnya akibat pengaruh persekitaran, keluarga dan sosial yang begitu kuat. Hanya beberapa pencapaian dapat dilihat dengan jelas, selebihnya masih perlu diberikan intensif susulan berpandukan analisa keperluan latihan (training needs analysis TNA).
.

Dapatkan quotation / proposal lengkap kursus di bawah:

.

KURSUS PEMANTAPAN KOMUNIKASI INTERPERSONAL:

  • Program Pembangunan Potensi Diri
  • Kemahiran Komunikasi Berkesan
  • Teknik Berkomunikasi Interpersonal
  • Membina Kecemerlangan Perhubungan Pelanggan
  • Teknik NLP Dalam Perhubungan Pelanggan
  • Menilai Kemahiran Asas Komunikasi Melalui Pembelajaran Kendiri
  • Simbolik Di Sebalik Bahasa Tubuh
  • Skil Memberi dan Menerima Arahan
  • Seni Berinteraksi Dengan Klien / Pihak Atasan / Pekerja Bawahan / Selari Jawatan
  • Komunikasi Mengikut Personaliti Diri
.

KURSUS PENGUCAPAN AWAM:

  • Memahami Teori Komunikasi dan Halangan
  • Perancangan, Persediaan dan Latihan Pengucapan Awam
  • Membangunkan Keyakinan Diri dan Personaliti
  • Seni Bicara dan Kemahiran Berinteraksi
  • Simulasi Penyampaian dan Kawalan Pentas
  • Tips Mengendali Soal Jawab & Mengurangkan Gementar / Gemuruh
  • Present to Kill
  • Look Who's Talking
  • Under the Spotlights
  • Elvis in the House
  • Bind It & Pattern It
.

KURSUS PENGURUSAN KHIDMAT PELANGGAN:

  • Pengenalan Kepada Konsep Pelanggan
  • Memahami & Memenuhi Kehendak Keperluan Pelanggan
  • Kualiti Dalam Perkhidmatan Pelanggan
  • Perkhidmatan Kaunter Berkesan
  • Mengurus Salah Faham / Konflik Pelanggan
  • Komunikasi Perkhidmatan Pelanggan
  • Bagaimana Menjadi Pemberi Perkhidmatan Pelanggan Terbaik
  • Pelan Tindakan Pengurusan Data Pelanggan Bersistematik
.

JANGKA MASA KURSUS:

  • 6 sesi pembelajaran utama termasuk simulasi, syarahan, dan persembahan kreatif
  • Peserta akan dinilai melalui satu (1) profiling kompetensi
  • Tempoh pemantauan diberikan oleh pihak konsultan selama 3 minggu selepas tamat sesi kursus
  • Satu (1) taklimat khas kepada pegawai turus / pentadbir sebelum kursus bermula
.

METODOLOGI KURSUS:

  • Sesi interaktif dengan memberi peluang kepada peserta untuk bertukar - tukar pandangan dan belajar daripada pengalaman peserta yang lain
  • Merangkumi kes kajian, permainan interaktif, latihan perbincangan, aktiviti berkumpulan serta laporan dan pembentangan.
.

TENAGA PENGAJAR:

  • HRD Corp Accredited Trainer
  • Certified Trainer

.




No comments:

Post a Comment